19. února 2011

Vzhledem k tomu, že veškerá naše prozatímní snaha při komunikaci s úřady (hlavně MMO) byla založena na principu předkládání návrhů Vás cyklistů a následném doufání, že to k něčemu povede, rozhodli jsme se pro komunikaci trošku konkrétnějšího charakteru. Rádi bychom tento rok jednali již nejen s MMO, ale také přímo s konkrétními obvody, které by v našich očích měly mít z principu věci největší zájem o zkvalitnění a zpříjemnění života svým občanům.

Jako první se nám na podnět jedné zapálené ostravské kolařky ozvala radnice Ostravy-Jih, konkrétně sám pan místostarosta Ing. Pavel Planka. Bylo to pro nás milé překvapení, když najednou vidíte, že existují na úřadech lidé, kteří se o zájmy občanů nejenže zajímají, ale také se s nimi nebojí mluvit.

Na schůzce jsme se snažili prezentovat největší bolístky Jihu podle dokumentu, který jsme s Pavlem před nějakou dobou zpracovali (viz Problémy na Ostravě-Jih). Pan Planka i paní Bojdová z odboru Dopravy byli překvapivě veskrze pozitivní a můžeme se tak ve zkratce podívat na to, o čem se především debatovalo:

  • Přerušené cyklostezka před samotnou radnicí ÚMOB Jih - tady jsme bohužel nedospěli k názorové shodě. Že je však úsek řešen značně nešťastně, za tím si stále stojíme.
  • Cyklostezka podél ul. Pavlovova - bylo přislíbeno prozkoumání dokončení resp. zprovoznění celého úseku.
  • Přejezdy pro cyklisty - ty by nemusely být z pohledu radnice tak velkým problém pro nápravu.
  • Řešení ul. Závodní v okolí Mostu Čs. Armády - problematický úsek je rozmezí Jihu a Vítkovic - bude nutné jednat především s MMO
  • Příjezd k Bělskému lesu od Dakoty - opět problematický úsek, kde se střetávají cyklisté s chodci i auty. Navrhli jsme alespoň použití cyklopiktokoridoru (prvního v Ostravě?).
  • Výjezd z Bělského lesa na smyčce tramvají 11 a 13 - z pohledu radnice je realizace cca 50m úseku reálná, dojde k přezkoumání.
  • Most na Dubině (ul. Horní, trasa A z Bělského lesa) - složitá dopravní situace, navrhli jsme použití cyklopiktokoridoru.
  • Přejezd přes ul. Plzeňskou z ul. Pavlovovy - součástí plánované přestavby celého okolí by měl být nový podchod, kde bychom rádi viděli také možnost průjezdu pro kola.
  • Propojení areálu vítkovického nádraží až ke kostelu v Hrabůvce - je součástí navrhovaných změn v Koncepci.
  • A několik dalších úseků - primárně šlo ideově o celou východo-západní osu od Odry až k vítkovickému nádraží.

Všechny tyto problémy jsme minulý týden společně prezentovali také na MMO a konfrontovali s nově vzniklou koncepcí ostravské cyklistiky.

Jaké z toho ale nakonec budou výsledky a budou vůbec nějaké? Tak na to si budeme muset ještě počkat. Vše proběhlo pouze v rovině debaty a předložení problematiky. V jednáních chceme ale určitě dále pokračovat a pozorně sledovat, co se doopravdy děje. Nicméně to podstatné - že se o cyklistice vůbec na úřadech mluví v ne pouze okrajových debatách - se už pomalu začíná snad dít a pevně doufáme, že naše zájmy nezůstanou do budoucna na okraji budoucích dopravních staveb.

Komentáře

Zatím žádné komentáře.

Přidat komentář