V řešení
Ivan
8. července 2016 - 18:15
281 Hlasovat
 

Text problému? Nepíšu problém ale názor protože jsem na Vašich nových stránkách nenašel diskusi! - Jezdím do práce na kole spoustu let, skoro celý život ( je mi 52 let) a to z Výškovic do Poruby. Kolem Odry z Výškovic podél řeky po most ''rudná'' jsem jezdil do doby, kdy nedávno byla tzv. zrekonstruována nebo spíše vytvořena nějaká zpatlaná štěrková hrbolatá jakoby ,,cykolostezka''.
Těšil jsem se na ni, říkal jsem si že když prší tak nepojedu v blátě...
Bože jak rád bych zase jezdil v tom bahně, když v tom štěrku to brzdí i traktor - a na kole se prostě jen dře a ono to prostě zpomaluje, nemluvě o prskání odskakujícího štěrku po kolemjdoucích a dorasovávání svého kola, jako že laku atd..
Výsledek? - jezdím raději po cestě plné smradlavých plechovkářů, kteří jsou v hodně případech velmi nebezpeční a na jakoby
novou cyklostezku jen v duchu nadávám!!

Kdo takové svinstvo za ty obrovské prachy vymyslel? Co to je zase za podvod? Kdo se na té jakoby cyklostezce nabalíkoval? - Ti co o tom rozhodovali asi v životě nejeli na kole, nebo možná 2x za rok.

Ale vím, že do zimy to byla krásná cyklostezka a jezdilo se po ní dobře.......

18. října 2017 - 22:25
Vyjádření Ostravounakole

Bylo zahájeno reklamační řízení na kvalitu provedených prací.

Komentáře

Přidat komentář

PL
Pavel Leštinský
S rodinou jsem v neděli vyrazil z Poruby na okružní jízdu kolem OVy, šotolina u Odry směr Landek mi ani tak nevadí, jako že jsem se ve Svinově motal jak jojo, protože je zavřený most (teď už vím,že přes třebky je to lepší i když delší).To že se opravuje rudná je mi známo,takže sem se kolem ani nesnažil přes ni dostat na druhou stranu,ale co mě nemile překvapilo, byly monteři na lávce za ní (lávka pro pěší přes odru u svinovských tůní),kteří přivařovali klec aby v budocnu přes ni nikdo nechodil/nejezdil.Znamená to,že pokud teď pojedu z dibiny či výškovic do poruby,musím to brát automaticky přes polanku?Jak se dostanu přes odru?(ps:s dětmi nechci přes sv.most-stačilo jednou)
PM
Pavlík Měkotka
Tak pokud pracovníci navařovali mříže na tu energolávku poblíž Rudné, tak je to v háji :) Zbývá tedy jen 1. most v Polance - Staré Bělé a 2. Hošťálkovická - Třebovická lávka. Novoveská lávka bude uzavřena nejspíš do konce roku.
D
David
Zdravím, aby toho nebylo málo, tak je i Třebovická lávka uzavřena, v termínu 1.-3.8., takže nezbývá nic jiného, než jezdit zase autem.
M
Martin
Včera, tj. 4.8. lávka pořád uzavřená, leda přenést kolo po mostku z lešení, nicméně je tam značka zákaz vstupu... :(
P
Pavel
Díky za info, už jsem tama dnes chtěl jet
D
Dratenik
JJ, už jsem to četl v MS Deníku. Další možností je brodit :-) Každopádně v tom článku byla i zmínka o nové cyklostezce po Svinovských mostech. No, málem mě omylo. Vysutá lávka vedle mostu, které pako to vymýšlelo?
J
Jirka
Pak se diví, že jim cyklisti (a taky chodci) lezou na železniční most. Namísto řešení téhle naprosto ... jak to říct slušně ... nevyhovující situace se povolá hlídka policie, která hlídá jediný most široko daleko, aby po něm nikdo nechodil, ikdyž je všude všechno pozavirane. Co k tomu dodat?
PM
Pavlík Měkotka
Investorem (jakýmsi šéfem) cyklostezky je Region Poodří, ostravský magistrát tam dělal jen nějakou administrativní výpomoc. Už tohle je docela podivné řešení. Asfalt byl prý zakázán nějakými majiteli pozemků a správcem řeky: Povodí Odry. Tohle mi přijde postavené na hlavu. Celá ta oblast Odry je komplet uměle vybudovaná - koryto řeky, náspy, vesměs bývalé průmyslové areály, hned vedle skládky, zeleň jen náletový plevel. Ale asfalt by prý ublížil téhle "přírodě" :D Chápu ochranu přímo v meandrech u Mošnova, ale jako v Přívoze u Hlučínské odmítnout asfalt, čemu tím pomohou? Že se tam teď cyklisté potí, ničí sebe i kola, jsou akurát naštvaní - to je tzv. ochranářům přírody asi jedno. Prý se měl štěrk jaksi zalisovat k betonovému podkladu pojezdem cyklistů. No tak to trošku nevyšlo, cyklisté si tam vytvořili koridory a ten podklad obnažili, vytvořili štěrkové duny. Kdyby aspoň ten podklad byl rovný, ale i ten je zkroucený, hrbolatý. Jako řešení bych viděl shrnout zbytečný štěrk a na podklad nalít nějakou spárovací hmotu, která cestu vyrovná. Teď je otázkou, zda je vůbec takový stavební zásah do cesty možný kvůli podmínkám dotace. Kdyby to byla nějaká stezka v Bartovickém lese, tak je mi celkem fuk, ale toto je jedna z nejdůležitějších tras ve městě, součást jakési mezinárodní grínweje nebo co, kterou tady většina cyklistů nutně potřebuje pro cestování mezi částmi města, zejména Porubou. Příklad: v polském Zabelkowě (hned za hranicemi u Starého Bohumína) mají zase chráněnou oblast meandrů Olzy a stezku zde vybudovali z betonových panelů.
JH
Jiří Hrabovský
Tak jsem se dneska schválně kousek projel na lehokole po té zmršené cyklostezce kolem Odry. No je to jako bych jel po 50 let staré okresce, na které se díry záplatovaly jedna přes druhou, takže se už nejezdí po původním asfaltu, ale po záplatách. Ta cyklostezka je ještě vylepšená závějí jemného štěrku. No a co se týče asfaltu - tak ten "šotolinový" podklad "cyklostezky" je politý "térem" (tedy tekutým asfaltem), tudíž domněnka o "zakázaném" asfaltovém povrchu cyklostezky je asi lichá. Už i vzhledem k tomu, že kolem Odry je asfaltových cyklostezek povícero - třeba zrovna směrem k Honculi. Mi to připadá asi tak, že nějaký úředník má kámoše (bráchu, sestru, švagra atd.), který má stavební firmu, která umí udělat jen "šotolinovou cestu", a tak holt kámoš dostal zakázku. Anebo je taky možné, že původně tam měla být kvalitní asfaltová cyklostezka, ale udělal se tenhle paskvil, protože je levnější, a zbytek peněz se někde "rozplynul". Mimochodem - nová asfaltová cyklostezka od Honcule k Matějovi je již hotová a napojená na cyklostezku pod Proskovicemi směrem na Košatku. Paráda! To je úplně jiné kafe!
J
Jirka
S tím kámošem to může a nemusí být pravda. Úředník (myšleno státní zaměstnanec) třeba dostal za úkol utratit dotace v takové a takové výši do takového a takového datumu. To splnil a ještě dostane pochvalu, že včas. Jak stezka vypadá jim už je asi jedno, protože jejich peníze to nejsou a na kole taky nejezdí. Já dokonce tenhle způsob byznysu neodsuzuju, protože systém dotací je v EU už od základu špatně, ale ostrava se tak nějak už delší dobu v oblasti dopravy celkově (nejen cyklo, ale i silnice, chodníky, mhd...) ubírá špatným směrem, kdy se nuceným utrácením dotací zhoršuje stávající. Tohle jsou čisté spekulace, každopádně ať tak nebo onak, kdyby to platil nějaký soukromník, tak současný stav bude reklamovat a žádat po dodavateli stavby nápravu !
JH
Jiří Hrabovský
Samo, i to je jedna z variant - bohužel taky jedna z těch blbých.
I
Ivan
jj Juro, taky jsem včera ''ležel'' na kole ze šichty a bral jsem to přes Polanku, (kolem Odry už skoro nejezdím), to je o něčem jiném..- bomba svezení.. No nejhorší teď kolem Odry je to na kolobce, to se ani neodrazíš, protože v tom štěrku to hrabe... :-(
JH
Jiří Hrabovský
Mi to tak někdy připadá, že úředníci, kteří o výstavbě cyklostezek rozhodují, v životě nejeli na kole a nebo tak maximálně do sámošky a zpátky.
J
jaru
Teď o víkendu jsem tam zase jela a napadlo mě, že kdyby se ten štěrk zametl (nevím jaký stroj se na to používá :-)) ) tak by se to docela dalo. Ještě jednu připomínku.... proč se za drahé peníze stavěla nová souběžná cyklo těsně kolem řeky od Boříka ve Svinově do Zábřehu. Proč nestačila ta na hrázi, která je taky téměř nová. To jsem nepochopila. Za ty peníze by byla například luxusně opravená frekventovaná cyklostezka z Třebovic do Děhylova.
JH
Jiří Hrabovský
Tak mám přece jen jednu radostnou zprávu - včera jsem se projel po úplně nové (již skoro hotové) asfaltové cyklostezce od Honcule (most přes Odru ze Staré Bělé na Polanku) až skoro k Matějovi (křižovatka ve Staré Bělé). Tomu říkám CYKLOSTEZKA!! Prostě pošušňáníčko.
J
Jirka
No vida, jak to tady krásně funguje - chtěl jsem tady přijít nahlásit problém a on už se tu řeší. Přidávám se tedy touto cestou k ostatním, kteří tvrdí, že před vybudováním cyklostezky se tudy jelo mnohem mnohem líp. Co má za smysl vybudovat cyklostezku tak, aby se po ní v podstatě nedalo jet? Zase změna k horšímu :-( Nemyslím, že to je chyba projekce, nemyslím že tenhle typ stezky (uválcovaná šotolina) je špatný. Myslím, že to je prostě blbě udělané a zodpovědnost nese firma, která to špatně udělala a rovněž zodpovědnost nese úředník, který to má reklamovat a trvat na nápravě (že to převzal asi pochopím, když se nechal úchlácholit kecama typu "to si sedne"). Smyslem budování cyklostezky (stojí to peníze) je přece zvýšení komfortu a bezpečnosti, nikoli udělat z normálního průjezdného úseku neprůjezdný hnus, kterému se cyklisti začnou vyhýbat...
I
Ivan
Jirko, tu poslední větu jsi napsal naprosto přesně...
LM
Luboš Michlík
šotolina jako povrch cyklostezky je docela v pořádku. nejezdí se to sice tak rychlé jako po asfaltu ale jde to. Ale proč ve vrstvě, která je vysoká, nezhutněná a funguje jako písek. Tu se přiznám jsem rád za každé auto , které na stezce potkám a nemusí to ani bý Povodí Odry, ale třeba i rybář, který nerespektuje zákaz vjezdu, protože to auto svými koly část té šotoliny odhodí a část vtlačí do stezky. Takže v těch kolejích se pak dá jet. Ale pokud se potřebujete vyhnout třeba chodci tak je třeba zase vjet do té závěje uprostřed. Myslím, že ti co to stavěli ale hlavně ti co to projektovali a přebírali tu stavbu tak na kole po šotolině nejezdí.
JH
Jiří Hrabovský
No moc s Tebou nesouhlasím. Stejný typ cyklostezky, jako je ta nová kolem Odry, byl už před X léty udělaný v délce pár set metrů mezi Starou Vsí nad Ondřejnicí a Petřvaldem (jakási zkratka, aby se cyklisté vyhnuli výpadovce na Mošnov) a i po těch létech používání se po téhle cyklostezce jezdí na prd - drncá to a po krajích jsou stále závěje drobného štěrku. Na druhou stranu i docela jednoduše udělaná cyklostezka může být docela funkční. Přes les Lipina mezi Novou Bělou a Oprechticemi se před léty udělala cyklostezka tím způsobem, že se navezla šotolina, na to nějaká jemná drť (že by něco se struskou? - opravdu nevím, co to bylo) a vše se pořádně uválcovalo. Říkal jsem si, že po prvním pořádném dešti to půjde do kytek. No mýlil jsem se, povrch stále drží a dá se po tom jezdit daleko lépe, než po nové cyklostezce kolem Odry nebo mezi Starou vsí a Petřvaldem. Já to musím vědět, anžto mám neodpružené lehokolo a sedím přímo "na zadním kole", takže cítím každou nerovnost docela dost.
LM
Luboš Michlík
Jsem nějak nepochopil s čím nesouhlasíš? Rekonstrukce povrchu ze šotolinového na šotolinový proběhla. Ten úsek na hrázi, který to opravdu potřeboval opravený je. Nesouhlasíš s tím, že ten kdo to projektoval nebo ten kdo to přebíral na kole po takových stezkách nejezdí? No možná máš pravdu já ty pány nebo dámy neznám. Nesouhlasíš s tím, že tam auta odprskají ten přebytečný šutřík a že se díky tomu dá jezdit aspoň v těch vyjetých kolejích? No možná to v rámci údržby "vylepší" tím, že to zase rozhrnou aby si cyklisti užili. Nebo nesouhlasíš s čím konkrétně? že jsem to napsal já? Tak s tím ti nepomohu. Hele mohli to posrat třeba tím, že tam dají zatravňovací tvárnice jako mají v Polsku. Mohli to posrat tím, že by tam dali zámkovou dlažbu. Mohli to posrat čímkoliv. Taky mohli opravit jen ten bahniutý úsek a za ty prachy mohli opravit tu hrbolatou stezku okolo Opavice.
JH
Jiří Hrabovský
No nesouhlasím s tím, že "šotolina jako povrch cyklostezky je docela v pořádku". Šotolina je humus.
J
jaru
Naprosto souhlasím. Na tuto cyklostezku jsem se velmi těšila, ale zklamání veliké... pomalá jízda na spoustě štěrku, ničení laku na kole a hlavně mi vadí nerovný, zvlněný povrch. Muldy jako na ostravské dálnici :-)
JH
Jiří Hrabovský
Naprostý souhlas. Jel jsem po téhle "cyklostezce" na lehokole pár metrů a nechal jsem toho. Humus. Hrbolaté, "závěje" jemného štěrku. Teď se staví cyklostezka od křižovatky "U Matěje" ve Staré Bělé k Honculi (most přes Odru na Polanku). Tak jsem zvědav. Vypadá to na zámkovou dlažbu, u mostu už s ní začali. No taky to není žádný zázrak, pár metrů cyklostezek se zámkovou dlažbou je pod mostem na Výškovice a od konečné tramvaje č. 11 u Bělského lesa. Na lehokole/kole to celkem jde, ale pro bruslaře na kolečkových bruslích je to o ničem, akorát si omlátí zuby, jak jim budou na té zámkové dlažbě drkotat. PROČ proboha nedají na ty cyklostezky asfalt?!! Třeba asfaltová cyklostezka od Honcule přes louku směrem k výškovickému hřišti nebo cyklostezka pod Proskovicemi směrem od Proskovického koupaliště přes louky na Košatku jsou parádní. Nějak mi to prostě hlava nebere.
M
Martin
Mozna by stacilo zamest ten prebytecny sterk a byla by to pohodova stezka.
JH
Jiří Hrabovský
Určitě nestačilo. Ten podklad je hrubé kamenivo polité asfaltem. Pro horské kolo dejme tomu, trek s gumama napranýma na 5,5 Kpa je už na tom hůř no a moje neodpružené lehokolo - tak to je tragédie.
V
Vlk
Ten podklad není v základu špatný jen je podle mě odfláknutý. Navíc (pokud se pamatuju) se nejdřív dělala část od Přívozu k jezu a pak ten zbytek k lávce u soutoku Odry a Opavy, takže po tom novém úseku jezdily naložené náklaďáky a rozbily ho. Mezi Frýdkem a Ostravicí tenhle podklad taky a je úplně v pohodě - rovný bez hrbolů a nánosů štěrku.